AVÍS URGENT
AVÍS URGENT
  • A PARTIR DEL JULIOL DE 2008 ACCEDEIX AL BLOC PER AQUI
  • AVÍS URGENT
    AVÍS URGENT

    dimarts, de febrer 12, 2008

    Resposta a "La poca conveniència de la comunicació “reciclada” (II)" de Francesc Grau

    Llegint l'article “La poca conveniència de la comunicació “reciclada” (I)” de Francesc Grau estic totalment d’acord quan descriu l’error de comunicació que suposa reutilitzar conceptes d’una campanya associada a una marca per anunciar-ne una altra. Una campanya en teoria està dissenyada per personalitzar una marca i com bé diu per “posicionar a la ment dels consumidors les qualitats del seu producte” per tant és molt estrany i fins i tot un greu error fer servir una campanya que ja ha estat dissenyada per un altre producte.

    Un cop llegit aquest primer article em vaig interessar per llegir la segona part “La poca conveniència de la comunicació “reciclada” (II)” i tot estar-hi d’acord crec que ha comès una errada de documentació perquè deixa entreveure, quan diu “Perquè si els primers que van sortir amb “sentit comú” (PPC) ara hi tornessin, sí que tindríem un espectacle ben poc comú...” que el lema de campanya “Sentit Comú” que fa servir el grup de suport a la candidatura a Josep Antoni Duran i Lleida per a les properes eleccions és una reutilització i/o reciclatge del “Sentit Comú” que va fer servir el PP al 2006.

    Crec que en honor a la veritat caldria dir que l’eslògan “Sentit Comú”, Convergència i Unió el va fer servir a les darreres eleccions a Corts Generals del 14 de març de 2004 on es volia recollir després d’una legislatura prou complicada (recordem la Guerra de l’Irak, transvasament de l’Ebre, primer tripartit a Catalunya, entrevista de Carod amb ETA, etc.) intentar posar una mica de seny a la política. Aquest “Sentit Comú” va ser una campanya dissenyada perquè CiU afrontés aquelles eleccions. Com hom sap arran d’aquelles eleccions va canviar el color polític del govern espanyol i tal i com ha anat la legislatura que ara ha acabat, per tal de donar suport al candidat de CiU al Congrés de Diputats un grup de persones van recuperar aquell lema de la campanya de CiU per autodemoninar-se.

    En aquest sentit si algú va reutilitzar el concepte va ser el PP a l’any 2006 i no pas CiU al 2008 perquè l’eslògan actual d’aquesta formació política és “Respectaran Catalunya”.

    Però aquest reciclatge de campanyes no ha sigut només un problema de CiU amb el PP, sinó que en les darreres eleccions municipals del 2007 el PSC va fer servir “Noves idees” que ja havia utilitzat CiU en les eleccions municipals de 2003, tal i com va recollir i denunciar e-noticies. Per tant, en matèria de comunicació, ja és ben cert que podem ficar al mateix sac el PP i el PSC copiant campanyes d’altres.

    Per acabar i adreçant-me directament al Francesc Grau voldria reiterar el meu suport en el fons dels teus articles perquè és veritat que repetir, reproduir, copiar o reiterar el què altres ja han dit és pecat mortal en la professió de comunicador. Com bé dius “Tan per motius professionals (manca de treball creatiu), com d’eficàcia comunicativa (sortir amb un material usat per la “competència”), trobo aquesta campanya sense massa força i creadora d’equívoc de missatge.”. Però el que si que et recomano que perquè no tornis a fer afirmacions no ajustades a la realitat caldria que et documentessis millor.

    No sent malpensat i atribuint el fet a un error de documentació, veig una pena el resultat final d’un article que s’hi pot estar d’acord en el fos però com la informació feta servir no es certa desvirtua, perd valor i veracitat. Però si per contra el que pretenies era intentar enxampar tramposos crec que has errat el tret.

    1 Comments:

    At dijous, de febrer 14, 2008 9:02:00 a. m., Anonymous Anònim said...

    Joan, tinc en compte la teva acotació. Gràcies pel teu comentari!

     

    Publica un comentari a l'entrada

    << Home